9/6/17

The immaculate abortion









-        + Hey, microscópico ser incipiente, ¿cómo va?

-        - Pues nada, aquí, que no veo un pijo y está todo como pringoso, pero de temperatura y eso, bien.

-        + Ah, guay. Escucha, que estaba yo en mi casa hace unos días con mi marido, intentando concebir y tal y, bueno, en resumen, ¡que parece que me ha marcado un gol! ¡Estoy embarazada, de ti!

-        - Ay, ¿ves? Ya decía yo que me venía notando como cigota desde hace un rato...

-        + Sí, pues nosotros estaríamos bastante contentos de tenerte, pero vaya, que tampoco queremos echarte el muerto de vivir así porque sí, sin preguntar, que igual es algo que a ti ni te va ni te viene... No sé, ¿te apetecería nacer o qué?

-        - ¿Nacer? La verdad es que nunca me había preguntado eso, eh.

-        + Pues chata, hoy es tu día.

-        - Joder, yo qué sé, si ni he acabado aún la mitosis ésta.

-        + ¿La qué?

-        - Nada, mierdas de células.

-        + ¡Ep! Esa boca, niña.

-        - Te me relajas que todavía no tengo ni boca.

-        + Está claro que todavía no tienes ni puñetera boca porque si la tuvieras ya te habría metido un guantazo en toda la ídem que se te iba a quitar pronto la chulería esa.

-        - ¿Tú qué me recomiendas? ¿Qué nazca o que no?

-        + Yo quiero que nazcas, coño, que para algo estoy aquí currándomelo con tu padre.

-        - Ya, ¿pero por qué quieres que nazca?

-        + Para preservar la especie.

-        - Venga ya.

-        + No sé, pues para distraerme de la angustia existencial, ¿no? Como todos.

-        - ¿La angustia qué?

-        + Sí, nada, una cosa que le da a la gente un día así, de golpe. Los que tienen dinero la solucionan comprándose un Ferrari de leopardo y los que no, suicidándose. El resto, hacemos bebés.

-        - ¿Y de eso va la vida? 

-        + No, mujer, hay más cosas.

-        - ¿Cómo cuáles?

-        + Pues hay un montón de comida, por ejemplo. Hay comida para parar un tren. Menos en África. En África no hay nada que valga la pena salvo el coltán, que no es comestible, pero tú no te preocupes; nosotros no somos de ahí. Tu tía me dio una receta de pastel de 3 chocolates que me salió riquísimo…

-        - ¿Y si nazco podré comérmelo?

-        + Qué bruta eres con lo pequeña, ¿te quieres comer un pastel entero?

-        - Pues no sé, sí. ¿No me acabas de decir que hay mucha comida?

-        + Sí hija, pero no te puedes comer un pastel entero.

-        - ¿Por qué no? ¿Hay que enviar la mitad a África?

-        + No, qué tonterías dices, a los africanos no les gusta el chocolate… Es porque si comes tanto te pondrás gorda y nadie te querrá y los niños en el instituto te harán el vacío.

-        - Creo que no te sigo.

-        + Ya lo entenderás cuando seas mayor.

-        - Me lo estás vendiendo de puta pena…

-        + También hay arte. Hay personas que viven para el arte.

-        - ¿Qué es el arte?

-        + Morirte de frío.

-        - ¿Cómo?

-        + Nada, un chiste malo, es que me lo has puesto a huevo.

-        - ¿Pero qué es el arte?

-        + El arte es a lo que se dedican las personas que no tienen ganas de participar en la vida ni fuerzas para oponerse a ella.

-        - Qué bonito y noble, ¿no?

-        + Sí, bastante.

-        - ¿Si nazco puedo dedicarme al arte?

-        + Mejor que no.

-        - ¿Por?

-        + Porque le ibas a dar un disgusto a tu padre.

-        - ¿Y entonces a qué coño me dedico?

-        + Puedes hacerte bróker.

-        - ¿Bróker?

-        + Sí, normalmente son unos señores con traje que ganan mucho dinero por meterse en medio de otros dos señores con traje.

-        - Parece fácil.

-        + No te creas; piensa que a uno de los dos van a tener que estafarlo. A no ser que sus madres los repudiaran de niños y la falta de escrúpulos les venga consecuentemente de serie, alcanzar el nivel de psicopatía socialmente tolerable de un bróker lleva años de entrenamiento.

-        - Y si me hago bróker y estafo a un señor con traje, ¿no se enfadará conmigo?

-        + Sí, pero como tendrás mucho dinero, siempre puedes comprarte un yate de tres pisos y atropellarlo mientras él practica kitesurf a algún otro deporte para gilipollas de esos.

-        - Ya veo.

-        + ¡Y a dormir con los peces, el pelma! Jejeje.

-        - 

-        + Mira, yo no quiero influenciarte, tú haz lo que veas.

-        - Ya…

-        + La vida no es perfecta; simplemente es…

-        - Es un poco mierda, ¿no?

-        + Bueno, sí, un poco, pero…

-        - ¿Sabes qué? Creo que paso. Paso de nacer.

-        + ¿Estás segura?

-        - Uy sí, segurísima, quita, quita… Es que, para empezar, no sé ni si quiero comprarme un yate. ¿Para qué sirven los yates, aparte de para atropellar personas?

-        + Para tomar el sol van bien.

-        - Tengo pocos melanocitos, no creo que me vaya a gustar tomar el sol.

-        + Vale, como quieras.

-        - Gracias por la oferta de todas formas, eh. Es que creo que no iba a ser lo mío, eso de vivir.

-        + Si te entiendo, hija, te entiendo muy bien. Esto de vivir no es lo de nadie. Ojalá mi madre me hubiese preguntado a mí si me apetecía nacer… En fin, eran otros tiempos.





-        + Hi, microscopical incipient being, what's up?

-        - Not much, you know, I can't see a darn thing and it all feels kinda sticky down here but temperature-wise, all fine.

-        + Cool. Listen, I was at my place a few days ago with my husband, trying to conceive and stuff and, well, in short: I think he scored me a goal! I'm pregnant, with you!

-        - Huh, see? I've been telling myself that I was feeling a bit zygote-ish for a little while...

-        + Yeah, well, you know we'd be very pleased to have you but, I mean, it's not like we're going to kill you if you don't want to live, just because, without even asking you first. Maybe you're not even interested in these type of issues... I don't know, do you feel like getting born or what?

-        - Getting born? Truth is I had never asked myself that question before.

-        + Well luv, it seems like today is your day.

-        - The heck, what do I know, I'm not even done with this mitosis thingy.

-        + This what?

-        - Nevermind, some cells shit.

-        + Hey! Watch your mouth, kid.

-        - You chillax because I don't even have a mouth yet.

-        + You clearly don't have a bloody mouth yet because if you did I would have slapped you right in it so hard you would have swallowed that cheekiness of yours all at once.

-        - What would you recommend? Should I get born or not?

-        + I want you to get born, holy crap, I'm not here working hard with your father just for nothing.

-        - I understand, but why do you want me to get born for?

-        + In order to preserve the species.

-        - Get the fuck out of here.

-        + I don't know, to distract myself from this existential anguish, maybe? Like everyone else.

-        - What anguish?

-        + Yeah, you know, it's this weird thing that happens to people just like that, all of a sudden. Those who have money solve it by purchasing a leopard-printted Ferrari and those who don't, by commiting suicide. The rest of us make babies.

-        - And that's what life is about?

-        + Of course not, honey, there's so much more.

-        - Like what?

-        + There's a lot of food, for example. We've got food coming out of our ears. Except in Africa. There's not much in Africa apart from coltan, which isn't edible, but you don't have to worry about that, we're not from there. Your aunty gave me a 3-chocolate cake recipe and it was so delicious... 

-        - Can I eat it if I get born?

-        + Look at you, little beast, you want to eat a whole cake by yourself?

-        - Possibly, yes. Didn't you just say there's plenty of food?

-        + I did, darling, but you can't have a whole cake.

-        - Why not? Do we have to send half of it to Africa?

-        + Oh no, don't be silly, Africans don't like chocolate… It's because if you eat so much you'll get fat and nobody will ever love you and girls in school won't let you seat with them at the canteen.

-        - I think I don't get it.

-        + You'll understand when you're older.

-        - You're doing a fucking poor job at convincing me…

-        + There's also art. There's people who live for art.

-        - What's art?

-        + Someone hanging on a wall.

-        - Pardon?

-        + Forget it, just a bad joke, it was too hard to resist.

-        - But what's art?

-        + Art is what people do when they don't feel like participating in life but they're not strong enough to confront it either.

-        - So beautiful and kind, right?

-        + Right.

-        - If I get born can I do art?

-        + You better not.

-        - Why?

-        + Because your father would be profoundly upset.

-        - And what the hell can I do then?

-        + You can become a broker.

-        - A broker?

-        + Yeah, normally they're these gentlemen in suits who make a lot of money out of getting in the middle of two other gentlemen in suits.

-        - Seems easy.

-        + Not really; you have to take into account that they're going to have to scam one of those two gentlemen they're in the middle of. Unless their mothers repudiated them when they were little and the lack of scruples is consequently ingrained in them by default, reaching the level of socially tolerable psychopathy of a broker takes years of training. 

-        - And if I become a broker and I scam a gentleman in a suit, won't he get mad at me?

-        + Probably, but since you'll be rich you can always buy a big-arse yacht and run over him while he's kitesurfing or some other of those stupid water sports for dickheads.

-        - I see.

-        + And the sick cunt will be sleeping with the fishes before you even realize! Hehehe.

-        - 

-        + Look, I don't want to influence you, you do you.

-        - Yeah

-        + Life isn't perfect; it simply is…

-        - A bit of a piece of shit, isn't it?

-        + Well, I guess, a bit, but…

-        - You know what? I pass. I'm not getting born.

-        + Are you sure?

-        - Oh yeah, definitely, 100%… I mean, I don't even know if I want to buy myself a yacht. What do yachtes do, besides running over people?

-        + They're quite handy for sunbathing.

-        - I've got very few melanocytes, I very much doubt I'm going to enjoy sunbathing.

-        + Okay, whatever.

-        - Thanks for the offer anyway. It's just that I don't think I'm going to be any good at living, you know.


-        + I understand baby, I understand you very well. Nobody is good at living. How I wished my mother would have asked me if I felt like getting born... Oh well, hers were other times, I suppose.


All pictures taken on 28th April 2017 at Bode Museum, Berlin, Germany.